تبلیغات

تحقیق در مورد خواص ماهی برای درمان افسردگی

ماهی افسردگی Fish-recipes

تحلیلی براساس شواهد در دسترس نشان داده، خوردن زیاد ماهی می‌تواند در کاهش ریسک افسردگی در زنان و مردان موثر باشد. بعد از ادغام تمام اطلاعات مربوط به اروپایی‌ها باهم، ارتباط مهمی میان مصرف فراوان ماهی و کاهش 17 درصدی ریسک افسردگی مشاهده شد.

وقتی محققان روی تفاوت‌های این تاثیر روی زنان و مردان دقیق شدند، دریافتند تاثیر مصرف زیاد ماهی روی کاهش ریسک افسردگی در مردان بیشتر از زنان است ( 20درصد ).

در میان زنان اما ریسک افسردگی با مصرف زیاد ماهی تا 16 درصد کمتر شده بود. این پژوهشگران اعلام کردند، مصرف بیشتر ماهی می‌تواند در پیشگیری اولیه افسردگی مفید باشد. برای فهمیدن این‌که آیا این تاثیر ربطی هم به انواع گوناگون ماهی‌ها دارد یا خیر، نیاز به مطالعات بیشتر و مشاهدات دقیق‌تر است.

مطالعات گوناگونی پیش از این، درمورد نقش احتمالی عوامل تعذیه‌ای در کاستن از ریسک افسردگی انجام شده بود، اما یافته‌ها ناهمجور و بدون نتیجه قطعی بودند.

محققان اطلاعات مربوطه را از سال‌های 2001 تا 2014 جمع آوری و ادغام کردند تا استحکام شواهد را در این مورد بررسی و ارزیابی کنند.

بعد از جستجوی پایگاه داده‌های تحقیقاتی، 101 مقاله دراین مورد پیدا کردند که 16 تای‌شان برای این نتیجه‌گیری واجد شرایط بودند. این 16 مقاله شامل 26 مطالعه و دربرگیرنده 150278 شرکت کننده بود.

پروتئین باکیفیت بالا، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در ماهی، می‌تواند به جلوگیری از افسردگی کمک کند، مصرف فراوان ماهی می‌تواند نشان‌دهنده یک رژیم غذایی سالم و مغذی‌تر باشد.

افسردگی، 350 میلیون نفر را در سراسر دنیا درگیرخود کرده و پیش‌بینی می‌شود در سال 2020، دومین عامل منجر به بیماری باشد.

پس همین امروز آشپزی با ماهی را شروع کنید و برای سلامت خود برنامه داشته باشید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار