تبلیغات

درمان سر درد با ورزش و بدون دارو

درمان سر درد با ورزش و بدون داروReviewed by قدیری on Aug 25Rating: 4.5درمان سر درد با ورزش و بدون دارواگر شما از سر درد رنج می برید، مطمئنا می دانید چقدر درد آن وحشتناک و بد است ، شما همچنین ممکن است سرگیجه، حالت تهوع، ضربان قلب نامنظم و حتی مشکلات بینایی را تجربه کرده باشید . برای جلوگیری از این وضعیت، شما باید عضلات و رگ های خونی خود را به صورت منظم تمرین دهید و بهترین روش برای انجام این کار این است که تمرینات زیر ​​را حداقل 10 دقیقه هر روز انجام دهید. در ادامه مطلب 7 تمرین آسان را که می تواند به شما در بازگرداندن گردش خون و درمان سر درد شما بدون دارو کمک کند را معرفی خواهیم کرد

درمان سر درد

باشگاه خبرنگاران سایت تفریحی اولی ها سعی دارد در زمینه درمان با ورزش مطلبی را در رابطه با ورزش برای درمان سر درد در اختیار شما قرار دهد . در این مقاله با ما همراه باشید .

اگر شما از سر درد رنج می برید، مطمئنا می دانید چقدر درد آن وحشتناک و بد است ، شما همچنین ممکن است سرگیجه، حالت تهوع، ضربان قلب نامنظم و حتی مشکلات بینایی را تجربه کرده باشید . برای جلوگیری از این وضعیت، شما باید عضلات و رگ های خونی خود را به صورت منظم تمرین دهید و بهترین روش برای انجام این کار این است که تمرینات زیر ​​را حداقل 10 دقیقه هر روز انجام دهید. در ادامه مطلب 7 تمرین آسان را که می تواند به شما در بازگرداندن گردش خون و درمان سر درد شما بدون دارو کمک کند را معرفی خواهیم کرد

درمان سر درد – Standing forward bend درمان سردرد با ورزش, ورزش های درمان سردرد

دست های خود را به سمت سقف بلند نمایید و تمام بدن خود را به سمت بالا بکشانید.سپس یک نفس عمیق بکشید. بازوها را بشکنید و به سمت پایین بیاورید، بدن خود را به سمت جلو و پایین بکشید و تلاش کنید با کف دست خود به زمین برسید.چند ثانیه نگه دارید، سپس به موقعیت اولیه برگردید. 5-6 بار این تمرین را تکرار کنید . از جمله مزایای این حرکت و خم شدن این است که سبب افزایش گردش خون به سر شما خواهد شد و ضربان قلب شما را ثابت می کند.

درمان سر درد – Bound angle pose درمان سردرد با ورزش, ورزش های درمان سردرد

به روی زمین بنشینید کف پاهای خود را به هم بچسبانید.سعی کنید کمر خود را صاف نگه دارید، کف دست خود را بر روی زانو های خود بگذارید . سپس به آرامی زانوهای خود را پایین بیاورید تا لگن خود را باز کنید و عضلات شکم خود را بکشید. 20-30 ثانیه این حرکت را انجام دهید این حرکت گردش خون را در بدن شما تحریک خواهد کرد همچنین به اندام های داخلی بدن شما کمک می کند.

درمان سر درد – Legs-up-the-wall pose درمان سردرد با ورزش, ورزش های درمان سردرد

پای خود را روبه روی دیوار قرار دهید، پاهای خود را مستقیما، بلند نمایید و روی دیوار بمانید.مطمئین شوید که پاهای شما راست و موازی با دیوار قرار گرفته است . بازوهای خود را به طرفین بکشید، کف دست های خود را بالا ببرید. در این موقعیت آرام باشید، نفس عمیق بکشید . اگر احساس راحتی ندارید ، یک بالشتک یا یک پتو رو زیر کمر خود بگذارید . 60-90 ثانیه این کار را انجام دهید .این حرکت سبب کاهش اضطراب و آرام شدن ذهن شما می شود .

درمان سر درد – Bridge exercise درمان سردرد با ورزش, ورزش های درمان سردرد

پشت خود را روی زمین قرار دهید و پاهای خود را مستقیما و دست ها را در طرفین بگذارید ، دست ها را در هم مشت کنید.

زانوهای خود را خم نمایید و کف پاهای خود را روی زمین بگذارید. باسن خود را بالا ببرید تا ران شما با بدن فوقانی شما هماهنگ شود . برای چند ثانیه در این موقعیت قرار بگیرید و سپس کمر خود را زمین بگذارید. 10 بار این کار را تکرار کنید . ورزش پل، ستون فقرات، گردن، و شانه ها را به خوبی گسترش خواهد داد و سفتی عضلات را در این مناطق آزاد می نماید .

درمان سر درد – Downward facing dog pose درمان سردرد با ورزش, ورزش های درمان سردرد

بایستید و پاهای خود را از هم جدا نمایید .دست های خود را به سمت سقف ببرید و نفس عمیق بکشید. دستهای خود را به اندازه عرض شانه از هم باز نمایید و به سمت جلو خم شوید. 60 ثانیه این حرکت را انجام دهید . این عضلات تنش و استرس را کاهش خواهد داد و جریان خون را به مغز شما بیشتر می کند .

درمان سر درد – Child’s pose درمان سردرد با ورزش, ورزش های درمان سردرد

بر روی دوپای خود بنشینید. به آرامی به جلو خم شوید، پیشانی خود را روی زمین قرار دهید و تنه خود را روی زانوی خود ببندید. بازوهای خود را با کف دست به سمت پایین بکشید. 60 ثانیه این جرکت را ادامه دهید . این تمرین کمک خواهد کرد ذهن شما از استرس و اضطراب دور شود و می توانید سموم بدن خود را بیرون بکشید.

درمان سر درد – Backbends درمان سر درد

روی دوپای خود بنشینید. باسن خود را از پاشنه پاها بلند نمایید و ستون فقرات خود را راست کنید. به آرامی به عقب برگردید تا جایی که می توانید و سعی کنید دست های خود را به پاشنه پاها برسانید. چند ثانیه نگه دارید، سپس ستون فقرات خود را راست کنید. 5-6 بار این حرکت را تکرار کنید. این تمرین قفسه سینه شما را باز خواهد کرد و جریان خون مناسب را در سر و بدن شما ضمانت می کند.

بهتر است قبل از انجام هر گونه تمرین، با پزشک مشورت داشته باشید . هنگام تمرین همیشه مراقب باشید و فشار خون خود را بررسی کنید. اگر احساس درد گردن دارید یا سردرد دارید، فورا تمرین ها را متوقف کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار