تبلیغات

گوگل ادز یا سئو ؟ کدام یک برای من بهتر است؟

بسیاری از بازاریابان از روش‌های بازاریابی مانند بهینه سازی موتور جستجو SEO و Google Ads برای کمک به ایجاد ترافیک و هدایت آن به کسب و کار خود استفاده می‌کنند.

گوگل ادز یا سئو : از کدام یک باید استفاده کنید؟

بسیاری از شرکت‌ها نمی دانند که کدام استراتژی‌ها برای اولین بار در برنامه ریزی کمپین بازاریابیِ شان بهترین نتیجه را برای آن‌ها به همراه خواهد آورد. ممکن است از خود بپرسید که کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است گوگل ادز یا سئو ؟

در این مقاله، ما بحث گوگل ادز یا سئو را بررسی خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم بتوانید تصمیم بگیرید که کدام استراتژی برای کسب و کار شما بهتر است.

حال برای درک بهتر و انتخاب استراتژی مناسب بیایید با دو مفهوم SEO و Google Ads بیشتر آشنا شویم.

Google ADS or SEO

سئو چیست؟

SEO شامل بهینه سازی سایت و محتوای آن است به طوری که در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بالاتر باشد.

هر زمان که کاربران عبارتی را جستجو می‌کنند، موتور جستجو پرسش آن‌ها را با صفحات وب مرتبط منطبق می‌کند. برای کمک به صفحه خود در نتایج جستجوی مرتبط، باید از تکنیک‌های بهینه سازی مانند ادغام کلمات کلیدی و لینک داخلی استفاده کنید.

یک صفحه بهینه سازی شده برای سایت شما ترافیک ایجاد می‌کند که باعث افزایش بازدید و در نهایت افزایش فروش شما می‌شود.

پیشنهاد می‌شود برای بهینه سازی سایت وردپرسی خود از افزونه های سئو استفاده کنید.

Google براساس عوامل مختلفی رتبه شما را تعیین می‌کند، از جمله:

انتخاب کلمه کلیدی : گوگل ادز یا سئو هر کدام را که انتخاب می‌کنید، برای کمک به رتبه بندی کسب و کار خود در نتایج جستجوی مناسب، باید کلمات کلیدی مرتبط را برای صفحه خود انتخاب کنید. Google صفحه ی شما را بر اساس کلمات کلیدی انتخابی شما رتبه بندی می‌کند، بنابراین از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع صفحه خود برای نمایش و رتبه بندی در پرس و جو‌های مربوطه استفاده کنید.

کیفیت محتوا : Google می خواهد کاربران را به سمت محتوای با کیفیت بالا سوق دهد که اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آن‌ها قرار دهد. وقتی محتوای طولانی و آموزنده ای داشته باشید، به احتمال زیاد Google سایت شما را در نتایج جستجو بالاتر قرار می‌دهد.

یک محتوای با کیفیت و طولانی، کاربران را در سایت شما برای مدت طولانی تری نگه می‌دارد، باعث افزایش تعامل و ارسال سیگنال‌های مثبت به Google در مورد صفحه شما می‌شود. گوگل ادز یا سئو از هر استراتژی که در نظر دارید استفاده کنید تفاوتی نمی‌کند همیشه محتوای با کیفیت تولید کنید.

امنیت سایت : امنیت و حریم خصوصی و اطلاعات شخصی نگرانی‌های مرورگر‌های اینترنتی را افزایش می‌دهد و گوگل نیز متوجه شده است، بنابراین رمزگذاری اطلاعاتتان در سایت خود با استفاده از گواهی SSL مهم است.

گوگل رتبه سایت‌های ایمن را نسبت به سایت‌های غیر ایمن بالاتر قرار می‌دهد، بنابراین مهم است که  شما جزو آن‌ها باشید.

تجربه کاربری Google : (UX) می‌خواهد سایت‌هایی را در اختیار کاربرانش قرار دهد که تجربه مثبتی را ارائه می‌دهند. اگر از SEO و Google Ads استفاده می‌کنید باید بر افزایش تجربه کاربری در سایت خود تمرکز کنید، بنابراین ‌توجه برای مدت بیشتری روی آن باقی می‌ماند و به بهبود رتبه شما کمک می‌کنند. برخی از ویژگی‌های UX شامل پیمایش آسان و تصاویر و فیلم‌های جذاب است.

سازگاری با تلفن همراه : به دلیل افزایش مرور وب با استفاده از تلفن همراه،  Google در دو سال گذشته طراحی سازگار را مورد توجه قرار داده است. طراحی سازگار مهم است زیرا به کاربران کمک می‌کند سایت شما را در هر دستگاهی مشاهده کنند.

از زمانی که گوگل به سمت استفاده از استراتژی Mobile-First Indexing System تغییر مسیر داده است، تفاوتی نمی‌کند از گوگل ادز یا سئو استفاده می‌کنید، همیشه برای رتبه بندی خوب در نتایج جستجو، باید یک سایت سازگار با موبایل داشته باشید.

سرعت صفحه : کاربران می‌خواهند اطلاعات را سریع دریافت کنند، بنابراین اگر سایتی با سرعت بارگیری آهسته دارید، در نتایج جستجو رتبه بندی خوبی نخواهید داشت. سایت شما باید سریع بارگیری شود، در غیر این صورت کاربران احتمالاً از صفحه شما خارج می‌شوند که این امر به رتبه شما آسیب می‌رساند.

پیشنهاد برای کلمات کلیدی

یک کمپین سئو به شما امکان می‌دهد از طریق ایجاد محتوا، بهینه سازی و بهبود تجربه ی کاربری، اعتبار و اعتماد سایت خود را افزایش دهید (EAT).

Google Ads چیست؟

حال بیاید با مفهوم گوگل ادز آشنا شویم تا به سوال گوگل ادز یا سئو راحت تر بتوانیم پاسخ دهیم.

Google Ads که قبلاً با نام Google AdWords شناخته می‌شد، یک بستر تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) است که بازاریابان را قادر می‌سازد تا به لید‌های علاقه مند دسترسی پیدا کنند.

تبلیغات PPC به اشکال مختلف ظاهر می‌شود، از جمله:

تبلیغات جستجو: این تبلیغات متنی در بالای SERP‌ها ، بالاتر از لیست‌ طبیعی مطلب جستجو شده شما ظاهر می‌شوند. در حالی که این تبلیغات به لیست‌های جستجوی طبیعی شباهت دارند، اما دارای برچسب “آگهی” برای تمایز آن‌ها از لیست‌های معمولی هستند. تبلیغات خدمات محلی: تبلیغات خدمات محلی مخصوص شرکت‌های خدماتی مانند لوله کشی و برق کاری است که می‌خواهند تبلیغات محلی بیشتری را جذب کنند. این تبلیغات مشابه تبلیغات خرید با قالب چرخشی (carousel) است، و همچنین اطلاعات خدمات برای تجارت را لیست می‌کند.

مثال گوگل ادز

با استفاده ازPPC، فقط وقتی کاربران روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند هزینه پرداخت می‌کنید که Google Ads را به گزینه ای مقرون به صرفه تر از بیشتر روش‌های تبلیغاتی سنتی مانند رادیو، تلویزیون یا روزنامه تبدیل می‌کند.

تبلیغات PPC بر روی سیستم پیشنهادات کار می‌کنند. شما برای کلمات کلیدی که می‌خواهید برای تبلیغات خود استفاده کنید پیشنهاد می‌دهید. هنگامی که برای یک کلمه کلیدی پیشنهاد می‌دهید، تبلیغ شما در نتایج جستجوی آن کلمه کلیدی نشان داده می‌شود.

موقعیت شما تحت تأثیر پیشنهاد و امتیاز شما قرار دارد، در حالی که تعداد دفعات تبلیغات به بودجه شما بستگی دارد.

گوگل ادز یا سئو

SEO و Google Ads به شما کمک می‌کنند تا میزان بازدید مربوط به سایت خود را افزایش دهید. در حالی که این روش‌ها هر دو به رشد آنلاین کسب و کار شما کمک می‌کنند، اما تفاوت‌های زیادی با هم دارند. گوگل ادز یا سئو ؟ بیایید نگاهی به آن‌ها بیندازیم تا ببینیم این استراتژی‌ها چگونه با هم مقایسه می‌شوند:

ویژگی سئو گوگل ادز ترافیک ایجاد ترافیک به طور مداوم فقط برای مدت زمان تبلیغات ترافیک ایجاد می کند جایگذاری قرار دادن فقط در نتایج جستجو می تواند تبلیغات را در نتایج جستجو و سایر وب سایت های تحت مالکیت و شریک گوگل قرار دهد هزینه کلیک کردن وقتی کسی روی لیست شما کلیک می کند هزینه ای ندارد وقتی افراد روی لیست شما کلیک می کنند، هزینه پرداخت می کنید انتخاب کلمات کلیدی برای کلمات کلیدی بلند و کوتاه کار می کند برای کلمات کلیدی بلند و کوتاه کار می کند زمان نتایج زمان می برد نتایج سریعتر معیارهای پیگیری ردیابی تجزیه و تحلیل و بازگشت سرمایه زمان بر است پیگیری تجزیه و تحلیل و بازگشت سرمایه فوری

گوگل ادز یا سئو ؟ به یاد داشته باشید آن‌ها هرکدام چیز منحصر به فردی را برای کسب و کار شما ارائه می‌دهند.

کدام یک بهتر است، گوگل ادز یا سئو ؟

اینکه SEO و Google Ads کدامیک برای فعالیت بازاریابی شما بهتر است، به اهداف کسب و کار شما بستگی دارد.

Google Ads

Adwords برای استارتاپ ها و شرکت های جدیدی که می خواهند با هدف فروش ، یافتن مشتری جدید یا حتی برای تست محصولات، رویه ها، اثربخشی سایت و هر مولفه دیگری در فرآیند های فروش یا بازاریابی خود، سریعاً ترافیک را به سمت خود جذب کنند، ایده آل است.

تبلیغات گوگل

SEO

اگر به دنبال ایجاد یک جریان پایدار در طول زمان یا افزایش شناخت برند خود هستید، SEO بهترین عملکرد را برایتان خواهد داشت. این استراتژی کمک می‌کند تا افراد بیشتری برند شما را پیدا کنند و در مورد آن اطلاعات کسب کنند. با کمی وقت و تلاش می‌توانید سایت خود را برای موتور‌های جستجو بهینه کنید و به کسب و کار خود کمک کنید تا بازدید بیشتری داشته باشد.

در مورد سئو فراموش نکنید

اگرچه به علت سریعتر بودن ایده خوبی است که از Adwords استفاده کنید اما، شما همچنین باید برای دستیابی به بهترین نتیجه با SEO، بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی را شروع کنید.  SEO و Google Ads هر دو این ابزار چیزی است که شما برای موفقیت طولانی مدت در اینترنت نیاز دارید.

بازاریابی محتوا به شما در ایجاد محتوای مناسب کمک می کند، سئو به شما کمک می کند محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و از ترافیک طبیعی بیشتری برخوردار شوید و سوشال مدیا ها محتوای بهینه شده سئو شما را برای مخاطبان گسترده تر تبلیغ می کنند.

نحوه کار SEO و Google Ads باهم

در حالی که گوگل ادز یا سئو بحث داغی است که به شرکت‌ها در تصمیم گیری برای استراتژی بهتر کمک می‌کند، بهتر است از این استراتژی‌ها با هم استفاده کنید اکثر بازاریابان توصیه می‌کنند که از ترکیبی از SEO و Google Ads در کمپین بازاریابی خود استفاده کنید تا منجر به افزایش میزان نمایش شود و به سایت شما کمک کند.

گوگل ادز یا سئو هر دو روش باعث افزایش دید شما در SERP می‌شوند، بنابراین استفاده همزمان از SEO و Google Ads در استراتژی بازاریابی دیجیتال، پتانسیل رشد آنلاین برند شما را به حداکثر می‌رساند.

هنگامی که از SEO و Google Ads با هم استفاده می‌کنید، می‌توانید:

قابلیت دیده شدن برند خود را افزایش دهید: تبلیغات SEO و Google Ads میزان بازدید ای را که می‌توانید در جستجو بدست آورید دو برابر می‌کند. هم نتیجه سئو طبیعی شما و هم تبلیغ PPC تعداد فرصت‌هایی را که کاربران برای بازدید از صفحه شما دارند افزایش می‌دهد. افزایش ترافیک: استفاده از SEO و Google Ads در کنار هم بیشترین شانس را برای کسب ترافیک ارزشمند به شما می‌دهد. PPC به شما کمک می‌کند تا به سرعت ترافیک کسب کنید و به محض راه اندازی تبلیغات می‌توانید شروع به جذب سود کنید.

وقتی SEOنیز استفاده کنید، شروع به جذب ترافیک طولانی مدت می‌کنید. استفاده از هر دو استراتژی به شما امکان می‌دهد هم از نظر بازدید طولانی مدت و هم کوتاه مدت بهترین بهره را ببرید .

برای بهینه سازی SEO از کلمات کلیدی PPC استفاده کنید: استفاده از Google Ads برای پیشنهاد همان کلمات کلیدی که با SEO هدف قرار می‌دهید به معنای قرار گرفتن در معرض بیشتر این کلمات کلیدی است. علاوه بر این، آزمایش کلمات کلیدی با استفاده از تبلیغات PPC به شما کمک می‌کند تا بفهمید کدام کلمات کلیدی برای کمپین SEO شما بیشترین تأثیر را دارند. همچنین می‌توانید از ابزار Google Keyword Planner نیز استفاده کنید. Google Keyword Planner چیست؟

Google Keyword Tool ابزاری رایگان در اختیار کاربران Adwords است. تفاوتی نمی‌کند که از گوگل ادز یا سئو استفاده می‌کنید این ابزار برای افرادی که از Adwords استفاده نمی کنند (سئو کاران) نیز مفید است.

اگر شما علاقه مند به دستیابی به رتبه‌های خوب و بازدید کنندگان بیشتر برای سایت خود از طریق بهینه سازی موتور جستجو (SEO) هستید، ابزار Google Keyword می‌تواند به دو روش اصلی به شما کمک کند:

برای کلمات کلیدی شما ایده ‌هایی می‌دهد.

برآورد مقدار جستجوی ماهانه کلمات کلیدی که می‌خواهید استفاده کنید.

گوگل ادز یا سئو ؟ آیا آن‌ها به یکدیگر کمک می‌کنند؟

اگر به درستی استفاده شوند، بله و در این صورت نیاز نیست که حتما از بین گوگل ادز یا سئو یکی را انتخاب کنیم.

SEO و Google Ads می‌توانند به  خوبی با هم کار کنند. برندهایی که به طور دقیق رتبه بندی می‌شوند و ترافیک طبیعی سایت خود را دنبال می‌کنند، می‌توانند با استفاده از استراتژی های مورد نیاز از تبلیغات برای افزایش بازدید کلمات کلیدی مهم استفاده کنند.

و در جایی هم که رتبه بندی طبیعی را نتوانسته باشند به دست آورند، ترافیک پولی را به سمت سایت خود هدایت می‌کنند.

گوگل ادز یا سئو ؟ Google Ads همچنین می‌تواند برای تست پاسخ مصرف کننده به کلمات کلیدی خاص استفاده شود. به عنوان مثال، برندها می‌توانند برای کلمات کلیدی ای که در نظر دارند آن‌ها را بهینه سازی کنند تبلیغاتی را ایجاد کنند.

آن‌ها می‌توانند مشتریانی را که بر روی آگهی کلیک می‌کنند ردیابی کنند و ببینند که آن‌ها چگونه به صفحه موجود و بقیه سایت پاسخ می‌دهند. کلمات کلیدی که بازدیدکنندگانی را با نرخ تبدیل بالاتر و مشارکت بیشتر به ارمغان می‌آورند، اولویت بیشتری نسبت به آن‌هایی که موفقیت چندانی کسب نکرده اند، خواهند داشت.

Google ADS vs. SEO

در آخر

گوگل ادز یا سئو ؟ آن‌ها رقیب نیستند بلکه دو ابزار قدرتمند برای بازاریابی دیجیتال شما هستند.

SEO و Google Ads هر دو می‌توانند به شما کمک بسیاری کنند. وقتی می خواهید سریعاً به دریافت ترافیک دست یابید می توانید از Adwords استفاده کنید اما به یاد داشته باشید برای یک موفقیت طولانی مدت و پایدار آنلاین قطعا به SEO نیاز خواهید داشت.

شما چه فکر می‌کنید؟ تجربیات خود را درباره SEO و Google Ads با ما در میان بگذارید.

منابع

webfx

site123

brightedge

reliablesoft

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار