تبلیغات

سئو اینستاگرام به صورت گام به گام در 7 مرحله

مدت زمان مطالعه این مقاله 8 دقیقه

یکی از راهکارهای دیده شدن در اینستاگرام نحوه بهینه سازی این شبکه اجتماعی پرطرف‌دار است. ما در این مقاله می‌خواهیم اهمیت بهینه سازی اینستاگرام و همچنین تکنیک‌هایی که برای سئو اینستاگرام باید آن‌ها را به کار ببرید، برای شما مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد.

اینستاگرام به عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار، به عنوان یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در دنیا به حساب می‌آید. خیلی از کاربران در این شبکه اجتماعی تبلیغات، فروش محصولات، آموزش و غیره را انجام می‌دهند. برای این که یک صفحه اینستاگرامی در نتایج Instagram به کاربران نمایش داده شود (همانند صفحات وب در گوگل) باید بهینه سازی شود.

با تقویت و سئو اینستاگرام باعث خواهید شد تا کاربران زیادی رو به سمت Page (صفحه اینستاگرامی) خود جذب کنید. مثلا از عواملی چون: هشتک‌گذاری گرفته تا قرار دادن Alt تصاویر و غیره که هر کدام باعث افزایش بازدید دنبال‌کنندگان (فالوورها) و کاربران اینستاگرام از صفحه ی شما خواهند شد.

فهرست مطالب

7 روش مهم در سئو اینستاگرام

حالا در این قسمت از مقاله، 6 روش بسیار مهم که برای افزایش بازدید صفحه و اینستاگرام و بهینه سازی آن اهمیت دارد را برای شما توضیح خواهیم داد.

بهینه سازی با استفاده از کلمه کلیدی

در اواسط ماه نوامبر 2020 میلادی بود که اینستاگرام اعلام کرد کاربران انگلیسی زبان در شش کشور از جمله ایالات متحده، انگلستان، ایرلند و کانادا می‌توانند براساس و با استفاده از کلمات کلیدی و نه فقط هشتگ، محتواهای موجود در اینستاگرام را جستجو کنند.

قبلاً به این شکل بود که می‌توانستید با این کار نمایه‌های اینستاگرام را بر اساس کلمات کلیدی که در نام اینستاگرام، نام کاربری یا بیوگرافی استفاده شده‌اند، پیدا کنید، اما حالا اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا از کلمات کلیدی برای جستجو کردن و پیدا کردن پست‌ها در این شبکه اجتماعی نیز استفاده کنند و این یکی از مزایای مهم در بهینه سازی اینستاگرام است.

به عنوان مثال مانند تصویر زیر اگر عبارت “سئو” را جستجو کنید، اینستاگرام چندین صفحه مربوط به کلمه کلیدی “سئو” را در نتایج جستجو، به شما نشان می‌دهد.

جستجوی سئو در سرچ اینستاگرام

در ادامه اگر یکی از صفحات نمایش داده شده را انتخاب کنید، در صفحه‌ای قرار خواهید گرفت که دارای پست‌هایی است که مربوط به کلمه کلیدی هستند (به همراه سایر کلمات کلیدی مرتبط، همانند تصویر زیر).

تصویر دوم سئو اینستاگرام با استفاده از کلمه کلیدی7 مرحله تا سئو اینستاگرام

به گزارش و مطالعاتی که در این زمینه سئو اینستاگرام بررسی شد، این شبکه اجتماعی فاکتورهایی را از جمله نوع محتوا، زیرنویس‌ها، زمان ارسال پست‌ها و موارد دیگر را برای نمایش نتایج مرتبط به کاربران را در نظر می‌گیرد. پس سعی کنید این فاکتورها را نیز به یاد داشته باشید و آن‌ها را به کار ببرید.

بهینه سازی نمایه اینستاگرام

به عنوان بخشی از صفحه کاوش، جستجوی اینستاگرام راهنمای هر حساب اینستاگرامی در این شبکه اجتماعی و یکی از عوامل مهم در سئو اینستاگرام است.

چطور در قسمت جستجو گوگل عبارتی را تایپ می‌کنید و آن را پیدا می‌کنید، در اینستاگرام نیز می‌توانید از نوار جستجو در بالای صفحه کاوش برای پیدا کردن حساب‌ها، هشتگ‌ها و مکان‌ها استفاده کنید.

شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که اینستاگرام چگونه تصمیم می‌گیرد که کدام صفحات بر اساس کلمات جستجو شده توسط کاربران را نمایش دهد؟

در پاسخ باید گفت که اینستاگرام نتایج را بر اساس عوامل مختلفی نشان می‌دهد، از جمله افرادی که شما آن‌ها را دنبال می‌کنید، این که افراد دیگر شما را دنبال می‌کنند و یا این که چه تصاویری و ویدئوهایی مورد علاقه شما است (براساس لایک کردن)، اما امروزه اینستاگرام مانند گوگل عمل می‌کند و هوشمندتر شده است و موضوع سئو اینستاگرام بیشتر اهمیت پیدا کرده است.

زمانی که شما کلمه “آموزش” را در اینستاگرام جستجو کنید، این شبکه اجتماعی میلیون‌ها حساب، به صورت مرتب و مفیدترین نتایج را بر اساس کلمه کلیدی جستجو شده به شما نشان می‌دهد (مانند تصویر زیر).

آموزش سئو اینستاگرام

بنابراین برای این که صفحه شما نیز در اینستاگرام و در نتایج این شبکه اجتماعی ظاهر شود و برای کاربران قابل نمایش باشد، باید مشخصات خود را برای کلمه کلیدی مورد نظر بهینه کنید. برای انجام دادن این کار مراحل زیر را انجام دهید:

نام و نام کاربری

اگر می‌خواهید برای یک کلمه کلیدی در اینستاگرام رتبه بندی شوید و سئو اینستاگرام خود را بهبود ببخشید، بهتر است تا کلمه کلیدی مورد نظر را در نام و نام کاربری خود به کار ببرید، زیرا هر دو در اینستاگرام قابل جستجو هستند (هم نام و هم نام کاربری).

به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی شما “سئو” و محتوای شما درباره آموزش سئو است (یا هر تجارت، آموزش دیگری و غیره)، می‌توانید به قسمت ویرایش پروفایل “Edite Profile” مانند تصویر زیر مراجعه کنید، تا نام و نام کاربری خود را تغییر دهید.

تعیین نام و نام کاربری در سئو اینستاگرامبهینه سازی اینستاگرام بیوگرافی اینستاگرام

مرحله بعدی بیوگرافی Instagram است و یکی از عوامل مهم و تأثیر گذار در سئو اینستاگرام است.

شما با قرار دادن و مشخص کردن بیوگرافی، اطلاعات کاری و این که در چه بخشی فعالیت می‌کنید (تجارت و برند شنا در چه زمینه‌ای است) را برای کاربران و دنبال کنندگان تعریف می‌کنید. درست مانند قسمت Name و User Name، بیوگرافی شما باید با کلمات کلیدی بهینه و ساخته شود.

نوشتن بیوگرافی در سئو اینستاگرام
حتی می‌توانید از هشتگ‌ها در بیوگرافی خود استفاده کنید تا جایگاه صفحه اینستاگرامی شما در نتایج جستجوی این شبکه اجتماعی، همچنین زمانی که کاربران هشتگی را جستجو می‌کنند، افزایش پیدا کند.

به عنوان مثال در تصویر زیر مشاده می‌کنید که چگونه صفحه برند سلامتی و زیبایی “Golde” کلمات کلیدی مانند “Helth” ، “Superfood” و “Beauty” را در بیوگرافی خود قرار داده است.

استفاده از هشتگ ها در بیوگرافی برای سئو اینستاگرامآموزش سئو اینستاگرام ایجاد زیرنویس در زیر پست‌ها

در حالی که اکثر پست‌های اینستاگرام فقط از طریق هشتگ‌ها و برچسب‌های مکان، قابل جستجو هستند، روش‌های دیگری نیز برای افزایش قابلیت پیدا کردن محتوای شما در صفحه  Instagram Explorer وجود دارد، مانند نوشتن زیرنویس‌های توصیفی مرتبط با پست ایجاد شده و این یکی دیگر از عوامل مهم در سئو اینستاگرام است.

همان‌طور که قبلاً گفته شد اینستاگرام نتایج را بر اساس علاقه‌مندی و صفحه‌هایی که کاربران آن را دنبال می‌کنند و یا بر اساس موقعیت مکانی به آن‌ها نمایش می‌دهد. پس این سؤال پیش می‌آید که چگونه زیرنویس‌ها تأثیر در بهینه سازی اینستاگرام دارند؟

به عنوان مثال تصویر زیر را مشاهده می‌کنید که در زیرنویس توصیفی پست اینستاگرامی کلمات کلیدی، هشتک گذاری به کار برده شده است. اینستاگرام با استفاده از زیرنویس توصیف شده و کلمات کلیدی استفاده در بیوگرافی و حساب شخصی، صفحه شما را در نتایج اینستاگرام به کاربران نمایش می‌دهد.

ایجاد زیرنویس در زیر پست ها برای سئو اینستاگرامآموزش بهینه سازی اینستاگرام

این یک توضیحی ساده در مورد چگونگی استفاده اینستاگرام از هوش مصنوعی برای انتخاب محتوا و برای جستجو صفحه شما توسط کاربران است، اما نکته اصلی این است که با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در زیرنویس‌های اینستاگرام، به احتمال زیاد در قسمت جستجو اینستاگرام به کاربران نمایش داده می‌شوید.

استفاده از هشتگ‌ها در پست‌های اینستاگرام

استفاده از هشتگ‌های مرتبط و هدفمند در پست‌ها و استوری‌ها هنوز هم یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطبان جدید در اینستاگرام است که می‌تواند به تعامل بیشتر با فالوورها و تجارت شما تبدیل شود.

تأثیر هشتگ‌ها همانند تأثیر کلمات کلیدی در سئو اینستاگرام است. به عنوان مثال اگر می‌خواهید برای یک کلمه کلیدی در گوگل رتبه بندی کنید (مانند سئو) باید محتوایی را در سایت یا وبلاگ خود ایجاد کنید که برای آن کلمه کلیدی بهینه شده باشد. همین مورد نیز در مورد هشتگ اینستاگرام صدق می‌کند.

اگر یک حساب کاربری عمومی در اینستاگرام دارید و یک هشتگ به یک پست اضافه می‌کنید، آن پست در صفحه نتایج مربوط به هشتگ موردنظر قابل مشاهده است و از آنجا که هشتگ‌ها با هدف پیدا کردن محتواهای جدید و صفحات جدید در اینستاگرام استفاده می‌شود، استفاده از هشتگ‌های مناسب می‌تواند صفحه اینستاگرامی شما را به کاربران که حتی صفحه شما را مشاهده نکرده‌اند، در هشتگ‌های اینستاگرام به کاربران نمایش داده شود.

اما هشتگ‌ها کاربردهای فراوانی را هم دارند. می‌توانید از آن‌ها برای تأمین منابع تولید شده توسط کاربر (UGC)، اجرای کمپین‌ها، تحقیق درباره مخاطبان خود و موارد دیگر استفاده کنید.

استفاده از متن جایگزین تصاویر (Alt Text)

Instagram Alt Text یک ویژگی جدید در سئو اینستاگرام است که به شما امکان می‌دهد متن جایگزین سفارشی بنویسید تا بتوانید توضیح مناسبی برای عکس‌های خود قرار دهید. اگرچه این ویژگی برای سئو تصاویر در اینستاگرام همچنین زمانی که سرعت اینترنت پایین است و کاربران نمی‌توانند تصویر مورد نظر را مشاهده کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای این که با نحوه ایجاد Alt تصویر در اینستاگرام آشنا شوید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

قبل از اینکه تصویر و پست خود را در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کنید، ابتدا مانند تصویر زیر تنظیمات پیشرفته (Advancsd Settngs) را انتخاب کنید.

مرحله اول قرار دادن Alt تصاویر در سئو اینستاگرام

سپس مانند تصویر زیر Write Alt Text را انتخاب کنید.

مرحله دوم قرار دادن Alt تصاویر در سئو اینستاگرامسئو اینستاگرام

حالا همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، می‌توانید به سادگی متن Alt تصویر را در کادر زیر بنویسید و در آخر Done را انتخاب کنید.

مرحله سوم قرار دادن Alt تصاویر در سئو اینستاگرام

اگر هم بعد از انتشار پست خواستید Alt تصویر را تغییر دهید، بر روی سه نقطه قرار گرفته شده در سمت راست بالای تصویر را انتخاب کنید، سپس Edite را انتخاب کنید (همانند تصویر زیر).

مرحله اول ویرایش Alt تصاویر در سئو اینستاگرامسئو اینستاگرام

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید می‌توانید از قسمت سمت راست و انتهای تصویر (مانند تصویر زیر) Edit Alt Text را انتخاب کنید.

مرحله دوم ویرایش Alt تصاویر در سئو اینستاگرام

حال کافی است که متن Alt تصویر را در کادری که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید بنویسید یا آن را تغییر دهید و در آخر Done را انتخاب کنید.

مرحله سوم ویرایش Alt تصاویر در سئو اینستاگرام

پس در نتیجه متوجه شدید که  یکی از عوامل مهم در بهینه سازی اینستاگرام، قرار دادن Alt تصویر و مشخص کردن آن است.

برچسب گذاری‌ها در اینستاگرام

تا الان تمام چیزهایی که گفته شد این بود که چگونه می‌توانید مشخصات و محتوای اینستاگرام خود را بهینه سازی کنید. عامل مهم و دیگری که در سئو اینستاگرام وجود دارد، برچسب‌ها است.

برچسب‌ها در اینستاگرام بسیار شبیه به بک لینک‌ها در وب هستند. وقتی کاربران و فالوورهای شما پست و صفحه شما را در استوری‌های خود نشان می‌دهند (به اشتراک می‌گذارند)، کاربران دیگری که آن پست را می‌بینند، باعث می‌شود تا کاربران زیادی به سمت صفحه اینستاگرامی شما سوق پیدا کنند.

چندین روش برای برچسب زدن در پست‌های دیگران وجود دارد که البته مؤثرترین راه ایجاد محتوایی ساده اما عالی است که کاربران و فالوورهای شما می‌خواهند آن را به اشتراک بگذارند.

به عنوان مثال یک روند محبوب در سال ۲۰۲۰ میلادی این بود که کاربران پست‌های اینستاگرام، پست‌های سایر کاربران را در استوری اینستاگرامی خود به اشتراک می‌گذارند.

پست‌ها و استوری‌هایی که از برچسب‌ها استفاده می‌کنند، قابل کلیک خوردن هستند و یک لینک مستقیم به پست اصلی اینستاگرام ایجاد می‌کند و همین‌طور نام کاربری پست به اشتراک گذاشته در انتهای تصویر نمایش داده خواهد شد که برای افزایش اعتبار به محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) بسیار مناسب است.

برچسب گذاری و نام بردن یک پست در اینستاگرام، مانند رأی اعتماد است. این کار به اینستاگرام نشان می‌دهد که محتوای شما ارزش زیادی دارد و کاربران به آن علاقه‌مند هستند و یکی از عوامل مهم در سئو اینستاگرام است.

پس در نتیجه سعی کنید محتوایی مناسب و کاربرپسند را در صفحه اینستاگرامی خود ایجاد کنید، تا فالوورها و کاربران دیگر با برچسب گذاری پست‌های شما، باعث افزایش اعتبار صفحه‌تان در اینستاگرام شود.

نظرات و دیدگاه‌های کاربران در اینستاگرام یکی دیگر از عوامل مهم در سئو اینستاگرام است. پاسخ دادن به دیدگاه‌ها و سؤالات کاربران در پست‌ها باعث افزایش اعتبار صفحه اینستاگرام خواهد شد. سعی کنید که به صورت مختصر و بهینه شده مشکلات کاربران و سؤالات آن‌ها را برطرف کنید.

در نتیجه این کار باعث خواهد شد تا کاربران اینستاگرام برای کسب اطلاعات بیشتر مجدداً به صفحه اینستاگرامی شما بازگردند و باعث افزایش اعتبار و محبوبیت صفحه شما خواهد شد.

تجزیه و تحلیل صفحه اینستاگرام

صفحات اینستاگرام نیز همانند سایت‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند. هنگامی که به عنوان یک کسب و کار و تجارتی ارتقا پیدا کردید، می‌توانید با استفاده از ابزار رایگان Instagram Insights پیج خود را آنالیز کنید و برای بهتر کردن بهینه سازی اینستاگرام خود اقدام کنید.

با استفاده از این ابزار رایگان می‌توانید اطلاعاتی (مانند تصویر زیر) همچون بیشترین زمان ارتباط کاربران و فالوورها با صفحه خود و غیره را مشاهده کنید.

ابزارهای رایگان برای آنالیز و سئو اینستاگرام

چند تا ابزار دیگر نیز برای تجزیه و تحلیل اینستاگرام در رابطه با نحوه سئو اینستاگرام وجود دارد، مانند:

Plann

Iconoquare

نتیجه گیری

در آخر باید گفت که امروزه اینستاگرام همانند گوگل عمل می‌کند. مثلاً صفحاتی که قصد فریب دادن کاربران را داشته باشند حذف یا مسدود می‌شوند و برعکس، صفحه‌هایی که در اینستاگرام بهینه شده‌اند و برای کاربران مناسب هستند، در رتبه‌های بالایی در نتایج اینستاگرام قرار می‌گیرند.

شما هم می‌توانید با استفاده از 7 روشی که در این مقاله گفته شد اینستاگرام خود را سئو کنید و اگر در این شبکه اجتماعی تجارتی را دارید و محصولاتی را می‌فروشید با سئو اینستاگرام محصولات و کالاهای خود را به راحتی بفروشید و محبوبیت و اعتبار صفحه اینستاگرامی خود را افزایش دهید.

امیدوارم با مطالعه این مقاله به بهترین شکل صفحه اینستاگرام خود را بهینه سازی کنید. سوالات و دیدگاه‌های خود را با ما درمیان بگذارید.

منابع

later

business2community

5 / 5 ( 1 امتیاز )

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار